عوامل نشان دهنده یائسگی در خانم ها چیست و چگونه میتوان با یائسگی مقابله کرد ؟

خطرات و علل زخم تناسلی، زگیل تناسلی و عفونت های شایع در زنان چیست؟

زخم تناسلی گرد از دشواری ها و بیماری های خطرناک دستگاه تناسلی در زنان است.

که به دلیل رعایت نکردن نکات ساده ای، فرد را مبتلا به بیماری های غیرمقاربتی و جنسی می کند.

بیماری های پوستی از آنگونه بیماری هایی هستند که افراد بسیاری از آنها مشقت می برند.

بعضی از بیماری های پوستی نهفته اند و برای همین کمتر کسی به اندیشه بهبود آنها می افتد.

از قبیل این نوع بیماری ها زخم ناحیه تناسلی و یا زگیل تناسلی می باشد.

این مقاله در سایت دکتر نازنین صفایی، جراح و متخصص زنان، لیزر و زیبایی به خطرات و علل زخم تناسلی، زگیل تناسلی و علل آن می پردازد، با ما همراه باشید:

بسیاری از خانم های متاهل که روابط جنسی دارند چندان با این گونه مرض ها و درمان آنها آشنا نیستند.

و به همین با مواجه شدن با زگیل و زخم تناسلی با مشکلاتی مواجه می شوند.

رعایت نکردن بهداشت موضعی از دلیل های بروز این مشکلات است.

که شامل گرم و مرطوب بودن طولانی نشیمنگاه وهم چنین به کارگیری جامه زیر تنگ و غیر‌نخی که مدت طولانی جایگزین نشده باشد.

مصرف آنتی بیوتیک  که مانع از بین رفتن فلور طبیعی می شود و از این روش pH ناحیه تناسلی تغییر و قارچ ها رشد می کند.

هر‌عاملی که به تضعیف سیستم ایمنی بدن منجر شود مانند سرطان‌ها، بارداری وانجام شیمی‌درمانی، ویروس ایدز، اتمام اعمال جراحی و... می تواند در بروز آمدن زگیل تناسلی و زخم تناسلی موثر باشد.

زگیل و زخم تناسلی را جدی بگیرید.

یکی از این بیماریها زگیل تناسلی است که منشاء آن یک ویروس پاپیلومای انسانی است.

و  از طریق روابط جنسی منتقل می شود.

در آغاز این زگیل ها کوچک هستند و برای همین هم فرد متعاقب درمان آنها نباشد اما به واسطه زمان بزرگ تر خواهند شد.

خطرش برای خانم ها بیشتر است چون ممکن است منجر به ابتلا به سرطان دهانه رحم شود.

ولی هر دو جنس به هر حال باید از رفتارهای پرخطر جنسی و حفاظت نشده خودداری کنند.

این گونه زگیل ها معمولا بهبود دارویی ندارند اما می توان آنها را تخریب کرد یا با ترکیب های موضعی آنها را از بین برد.

البته واکسن هایی نیز وارد بازار شده است که می توان برای پیشگیری از این بیماری از آنها استفاده کرد.

آیا تبخال تناسلی هم جزو بیماری های تناسلی در خانم ها است؟

بله، تبخال تناسلی هم یک عفونت ویروسی است و خیلی راحت منتقل می شود.

این بیماری معمولا به صورت زخم اولیه موضعی با رغبت به درمان و عود دوباره موضعی تظاهر می کند.

در بانو ها محل ابتدایی ظاهرشدن ضایعات، واژن و دهانه رحم است.

و پس از عود، زخم ها در واژن، پوست گوشه ها-کناره ها مقعد، پاها و باسن ایجاد می شود.

مرض های سوزاک و تبخال منطقه تناسلی و سیفیلیس شایع ترند.

سیفیلیس از یک زخم در ناحیه تناسلی شروع می شود که به صورت برجسته روی سطح پوست ظاهر می شود.

اگر این زخم بهبود نیابد، سیستم عصبی را دربر می گیرد.

انواع عفونت های شایع در ناحیه تناسلی

برخی از گونه ها بیماری های قارچی

بیماری های قارچی در نواحی ای از بدن که نم بالایی دارند رشد می کنند.

مثلا در افرادی که خیلی چاق هستند، این مرض گسترش زیاد فوقانی دارد.

و بانو هایی که در سن باروری هستند، اغلب در معرض ابتلا به این مرض پوستی قرار دارند.

چگونه زگیل های ناحیه تناسلی خود را  با کمک نیتروژن مایع یا کرایو کردن(فریز کردن)، درمان کنند؟

معمولا علائم عفونت قارچی کشاله ران به صورت ضایعات قرمز و متقارن، درد و طرف کشاله ران و التهاب در این بخش از بدن بروز می کند.

این درد می تواند به سمت پایین شکم و تقسیم داخلی ران اشاعه پیدا کند.

تریکومونا

از عفونت های شایع مشترک بین زن و مرد است.

سپس ترشحات رقیق کف‌آلود دیده می شود و باید زن و شوهر هم زمان درمان شوند.

باکتریال

به طور کلی ترکیبی از چند نوع میکروب یا مخلوط با گونه ها قارچ ها است و ترشحات تیره رنگ با بوی مانده گی ایجاد می کند.

گاهی نیز این ترشحات سبز و یا کرم است که می تواند ناحیه لگن را به طور کامل دچار مرض کند.

درمان آن مصرف داروهای ضد میکروبی بر بنیاد نیاز درمانی است که پزشک متخصص تشخیص دهد.

کیست یا آبسه بارتولن

انسداد مجرای غدد که در دوطرف ورودی واژن ترشح و مایعات مترشحه غدد درون آن جمع شود و به صورت کیست تبدیل شود.

در صورت عفونی بودن به آبسه تبدیل می شود که بهبود کیست و آبسه بارتولن تخلیه سازی آن است.

و درمان به وسیله بسته های خوراکی آنتی بیوتیکی با تجویز پزشک با تجربه می باشد.

التهاب و یا آبسه غدد بارتولن چیست و چگونه می توانیم این التهاب را درمان کنیم؟

خال ها و لکه های منطقه تناسلی

در خصوص مشاهده و یا برپایی لکه های سفید رنگ و یا متمایل به کرم رنگ یا پیدایش خال های جدید یا تغییر رنگ پوست و اندازه خال های قبلی و یا برپایی ترشحات و خون آبه از خال های پیشین و پیدایش جوش ها و زخم‌های تغییر ناپذیر به درمان که مدت طولانی حضور داشته باشد.

باید به دکتر زنان کارآزموده فوراً مراجعه شود.

آیا می توان بیماری های ناحیه تناسلی را با تغذیه و طرق غذایی مناسب بهبود داد؟

با کمال افسوس باید اذعان نماییم خیلی با شیوه های غذایی نمی توان این گونه بیماری ها را بهبود کرد.

این را کل زنان میدانند که که کارکرد سیستم ایمنی بدن در رابطه مستقیم با تغذیه خوب است.

اما تغذیه در روند درمان و یا از بین بردن برخی از مرض های پوستی کارساز نیست.

فقط می توانم توصیه کنم که برای پیشگیری تا جایی که می توانید از رفتارهای پرخطر جنسی پرهیز کنید.

عفونت های ناحیه تناسلی از شایع ترین شکایت های بانوان بخصوص در سن تولید مثل است.

افزایش ترشح اگر مایع تغییر رنگ، بو ، التهاب منطقه تناسلی، خارش و سوزش شود، غیر طبیعی است.

مواردی که زنان میبایست در رابطه با سرطان دهانه رحم و نحوه جلوگیری از آن بدانند.

پیشگیری و درمان :

با توجه به مسایل بهداشتی و هزینه های درمان همیشه پیشگیری های ساده بر هزینه های درمان الویت دارد.

برای مهار و پیشگیری عفونت های تناسلی بهترین روش مراجعه به پزشک متخصص زنان به صورت هر 4 – 6 ماه یک بار  برای چکاپ است.

حتی چنانچه در ظاهر هیچ مشکلی وجود نداشته باشد و هر 2 – 1 سال مراجعه برای انجام آزمایش پاپ اسمیر پیشنهاد می گردد.

دکتر نازنین صفائی، جراح و متخصص زنان، لیزر و زیبایی در هر زمان آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشد.