علائم بارداری که خانم ها بعد از گذشت ۴۸ ساعت از رابطه جنسی می توانند داشته باشند چیست؟
علائم بارداری که خانم ها بعد از گذشت 48 ساعت از رابطه جنسی می توانند داشته باشند، چه خواهد بود؟ - دکتر نازنین صفایی (متخصص زنان و زایمان و لیزر و جراح زیبایی)

علائم بارداری که خانم ها بعد از گذشت ۴۸ ساعت از رابطه جنسی می توانند داشته باشند چه خواهد بود؟

علائم بارداری به صورت سریع الوقوع قابل مشاهده نیست. احتمالا شما در ساده ترین و صبورانه ترین وضعیت باید تا عقب افتادن پریودتان صبر کنید که در طی این دوران علایم کاملا عمومی هستند و یا می توانند نشانه های یک بیماری را برای شما آشکار کنند نه بارداری.

اغلب زوجین تعریف و نشانه های درستی از علائم بارداری ندارند.

با من همراه باشید در سایت دکتر نازنین صفایی، جراح و متخصص زنان، لیزر و زیبایی تا با علائم بارداری بعد از گذشت 48 ساعت از رابطه جنسی، بهتر آشنا بشیم :

برای مادر شدن باید صبور باشید و نباید عجله ای در کار باشد و این را بدانید که حداقل زمان برای انجام تست های بارداری که در آزمایشگاهها توسط متخصص انجام می شود حدود 5 روز پس از رابطه جنسی است.

شما را به خواندن مطلب زیر دعوت می کنم :

با دلایل ناباروری و نازایی خانم ها آشنا بشویم و روش های پیشگیری از آن را بشناسیم.

می توانیم در پیشگیری از بارداری با مصرف قرص تا ۷۲ ساعت بعد از رابطه جلوگیری کنیم اما هیچ آزمایش خانگی و یا آزمایشگاهی بارداری  نمی تواند اطلاع سریع از وضعیت بارداری اعلام کند.

طبق نظریه های علمی ثابت شده تا کنون پس از ۸ روز بعد از تخمک گذاری، علایم بارداری در تست ها ظاهر می شوند. این بدین معناست که حدود۲۰ روز بعد از تخمک گذاری یا روز ۳۶ ام دوره عادت ماهانه، زمانی که پریود شما در حدود یک هفته عقب افتاده است، بعضی‌ها از خانم ها علائم بارداری‌ شان را متوجه می‌شوند.

اما در اغلب موارد خانم ها پس از عقب انداختن یک دوره کامل و زمان ورود به دوره بعدی که حدود 52 روز است نشانه ها و علایم بارداری را دارند.

در اینجا به چند علامت که ممکن است شما باردار باشید اشاره می کنم:

خستگی و احساس ضعف :

خستگی و احساس ضعف  - دکتر نازنین صفایی (متخصص زنان و زایمان و لیزر و جراح زیبایی)

خستگی و احساس ضعف - دکتر نازنین صفایی (متخصص زنان و زایمان و لیزر و جراح زیبایی)

ممکن است بدون علت خاصی شما احساس ضعف و خستگی کنید در صورتی که هیچ کدام از عادات های تغذیه ای و یا استراحت شما تغییر نکرده باشد.

تعویق در دوره عادت ماهانه :

تعویق در دوره عادت ماهانه- دکتر نازنین صفایی (متخصص زنان و زایمان و لیزر و جراح زیبایی)

در هنگامی که شما انتظار دوره  عادت ماهانه خود را می کشید و پریود شما رخ نمی دهد می تواند از علائم بارداری باشد البته که در چنین زمانی به دلیل لانه گذاری یعنی وصل جنین به رحم شما میزان کمی خونریزی و لکه بینی را دارید که خفیف تر و روشن تر است.

در صورت دقت به علائم می توانید متوجه تفاوت های آن با پریود های دیگر شوید.

حساس شدن برخی از نقاط بدن :

حساس شدن برخی از نقاط بدن- دکتر نازنین صفایی (متخصص زنان و زایمان و لیزر و جراح زیبایی)

در برخی از خانم ها نوک سینه به علت ترشح هورمون هایی مثل استروژن و پروژسترون دچار تغییرات و دردناک می شوند.

بلافاصله بعد از شروع حاملگی ، آلوئول‏ ها تعدادشان زیاد شده و بزرگ‏تر می ‏شوند. سینوس‏های شیری در نزدیکی نوک سینه تشکیل می شوند و شیری را در خود نگه می ‏دارند. سینه خانم ها از غدد بافت همبندی و بافت چربی تشکیل شده است.

تکرر ادرار :

تکرر ادرار- دکتر نازنین صفایی (متخصص زنان و زایمان و لیزر و جراح زیبایی)

این مورد جزو شايعترين علائم اوليه یک خانم در دوره حاملگي است كه از آغاز هفته ششم بارداری شروع مي شود.

باید اشاره کنم که دليل تكرر ادرار افزايش حجم خون در دوران حاملگي است و سبب افزايش ادرار مي شود. بزرگ شدن رحم در طول حاملگي نيز عامل فشار بر روي مثانه و تكرر ادرار است.

شما را به خواندن مطلب زیر دعوت می کنم :

نکاتی که میبایست خانم ها در مورد تنبلی تخمدان و یا بیماری PCO بدانند.

این علائم ممکن است بین یک تا ۴ هفته بعد از نزدیکی بروز کند. در بین خانم ها شدت و ضعف این موارد متفاوت است. و هر فردی به گونه ای متفاوت از حالات خود تعریف می کند.

در هنگامی که چند روز از زمان نزدیکی گذشته و شما تمایل به آگاهی سریع تری از وضعیت خود دارید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید و آزمایش های توصیه شده را انجام دهید. البته که تست های خانگی مانند بیبی چک ها به راحتی قابل استفاده و در دسترس هستند اما به وضوح می توان گفت در زمان کوتاه پس از نزدیکی نتیجه ی کاملا دقیقی را برداشت نخواهید کرد.

من، دکتر نازنین صفائی، جراح و متخصص زنان، لیزر و زیبایی در هر زمان آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان هستم.