عوامل نشان دهنده یائسگی در خانم ها چیست و چگونه میتوان با یائسگی مقابله کرد ؟

تغییرات یائسگی با افزایش سن به مرور زمان رخ می دهد.

و در برخی از موارد برای خانم ها ناخوشایند است.

در زمان یائسگی خانم ها با تغییراتی مثل گرگرفتگی، عصبی شدن، تغییر خلق و خو، از کوره در رفتن و یا تغییرات در نحوه خوابیدن و تغییراتی که در سیستم داخلی بدن رخ می دهد، مواجه می شوند.

تمام این تغییرات که می تواند زندگی اجتماعی فرد را تحت تاثیر قرار بدهد.

التهاب و یا آبسه غدد بارتولن چیست و چگونه می توانیم این التهاب را درمان کنیم؟

تغییرات ناحیه تناسلی به شدت روی روابط زناشویی، زنان یائسه تاثیر می گذارد.

با توجه به اهمیت یائسگی امروز قصد داریم در سایت دکتر نازنین صفایی، جراح و متخصص زنان، لیزر و زیبایی به عوامل نشان دهنده یائسگی و روش مقابله با یائسگی بپردازیم:

تغییرات بوجود آمده در یائسگی شامل چه مواردی می باشد؟

این تغییرات شامل احساس خشکی و کاهش ترشحات واژینال، بروز بی اختیاری های ادراری که معمولاً به صورت استرسی مثل خندیدن، بلند کردن یک جسم سنگین، عطسه کردن بروز می کند.

و شاید به زبان راحت بیاد ولی در عمل می تواند زندگی اجتماعی و زناشویی یک خانم را دچار اختلال کند.

بسیاری از خانم ها پس از بروز این حالات خودشان را از مراکز خرید و مهمانی ها محروم می کنند.

چون ممکن هست دسترسی به سرویس بهداشتی در مکان های عمومی نداشته باشند و نتوانند این مشکل را حل کنند.

درمان های مشکلات یائسگی چه می باشد؟

برای رفع مشکلات یائسگی درمان های متعددی وجود دارد.

استفاده از درمان های دارویی هورمونی و یا انجام جراحی های مختلف که برای درمان بی اختیاری ادرار و یا درمان شلی دیواره های واژن استفاده می شود.

که در صورتی که درست انتخاب شوند اثربخشی و کارآیی خوب خودشون را خواهند داشت.

با دلایل ناباروری و نازایی خانم ها آشنا بشویم و روش های پیشگیری از آن را بشناسیم.

اما نکته قابل توجه اینکه پا به پای تمام پیشرفت ها در دنیا پزشکی هم سعی می کند خودش را با علم جدید آپدیت و بروز رسانی کند .

و درمان هایی را انتخاب کند که عوارض و دردسرهای کمتری را برای مریض ایجاد کند.

جراحی تاثیر درمانی بسیار خوبی را خواهد داشت.

اما مشکلات بیهوشی، اتاق عمل، مسایل بستری شدن، درد و خونریزی و احتمالات عفونی بعد از جراحی همیشه با جراحی همراه است.

و برای جراح و بیمار تواماً نگرانی هایی را ایجاد می کند.

استفاده از لیزر برای درمان مشکلات واژینال خانم ها حدود 10 سال است که در صدر درمان های بین المللی قرار دارد.

و نتایج قابل توجه و شگرفی رو با خودش به همراه داشته است.

در صورتی که انتخاب بیمار با دقت انجام شود و در صورت رعایت تکنیک درست و بیمار درست بهترین نتیجه درمان را با خود همراه دارد.

یکی از بهترین دستگاهها برای درمان مشکلات آتروفیو واژینال خانم ها در دنیا بسیار مطرح است لیزر مونالیزا تاچ هست که تحت لیسانس کمپانی دکا ایتالیا و تحت لایسنس کمپانی سایناشور امریکا حدود 10 سال در این زمینه فعالیت کرده و استفاده می شود.

و نتایج بسیار مطلوبی را در درمان شلی و خشکی واژن، درد حین نزدیکی، بی اختیاری های ادارار پیش رو داشته است.

به طوری که کسانی که استفاده کردند تاثیرات حدود 75 تا 90 درصد علایم بهبودی را گزارش کرده اند.

خب این درصدها از نتایج بسیار قابل تامل و توجه هست.

با توجه به اینکه این عمل در مطب و بدون درد و خونریزی صورت می پذیرد بدوم اینکه بیمار بیهوش شود و در زمان کوتاه انجام می شود.

و اصلا قابل قیاس با جراحی در بیمارستان و چندین روز درگیری و عوارض یک ماهه پس از عمل نیست.

با مراجعه به پزشک و تشخیص پزشک متخصص زنان و زایمان خود اگر شما فرد مناسب برای استفاده از لیزر باشید.

حتما استفاده از لیزر را در برنامه درمان خود قرار دهید و ان شاا... که نتایج قابل قبولی در انتظار شما است.

دکتر نازنین صفائی، جراح و متخصص زنان، لیزر و زیبایی در هر زمان آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشد.ش