موارد ضروری سالیانه که زن و شوهر میبایست به پزشک متخصص مراجعه کنند

ضرورت مراجعه به متخصص زنان دکتر نازنین صفایی بهترین متخصص زنان و زایمان در تهران

موارد ضروری سالیانه که زن و شوهر میبایست به پزشک متخصص مراجعه کنند

این تصور که ما هر زمان دچار بیماری یا مشکل شدیم میبایست به پزشک مراجعه کنیم. دیدگاه اشتباهی می باشد. بدن انسان مانند کارخانه است که نیاز مداوم به بررسی دارد تا همیشه بتواند در بهترین وضعیت خود به فعالیت بپردازد. این امر در روابط زناشویی و زوجین نیز دیده می شود. موارد بسیار زیادی وجود دارد که زوجین میبایست در طول سال آن را بررسی کنند یا به اصطلاح عامیانه چکاپ داشته باشند. در سایت دکتر نازنین صفایی، جراح و متخصص زنان، لیزر و زیبایی تصمیم داریم به این موارد بپردازیم :

موارد اصلی که  باید سالانه یک زن و شوهر خود را بررسی کنند  به شرح زیر می باشد :

• کنترل تولد (بارداری)

انتخاب روش کنترل تولد (بارداری) مناسب خودتان را با کمک مشاور زنان بدانید. بعضی از راه ها شامل قرص های کنترل قاعدگی، دستگاه های داخل رحمی (IUD)، پچ، کاندوم یا ایمپلنت می باشند.

• غربالگری سرطان

درباره سرطان پستان، سرطان روده بزرگ یا سایر انواع سرطان بیشتر بدانید.

• واکسیناسیون

واکسیناسیون آنفلوآنزا، ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) و موارد دیگر را با نظر متخصصین مصرف کنید.

• فیلم های آموزش و تشخیص سلامت

این فیلم ها در رابطه با فشار خون بالا، دیابت، تراکم استخوان و پوکی استخوان، و غیره نمایش داده می شود. آنها را ببینید و به علایم و پیشنهادات عمل کنید.

• غربالگری افسردگی

افسردگی یک بیماری رایج اما جدی در بین همه جوامع است. افسردگی می تواند خفیف، متوسط ​​یا شدید باشد. برای تشخیص افسردگی، پزشک متخصص زنان و زایمان یا سایر متخصصین و مشاوران سلامت علائم شما را بررسی و چگونگی وقوع آن و نحوه شدت آن را مورد بحث و درمان قرار خواهند داد.

• غربالگری عفونت های قابل انتقال از راه جنسی

عفونت های منتقله از راه جنسی (STIs)، مانند کلامیدیا، گونوره، و تبخال تناسلی، عفونت هایی هستند که از طریق تماس جنسی انتقال و گسترش می یابند. با رعایت موارد توصیه شده بهداشتی مانع عفونت و انتقال شوید.

• نگرانی در زمان روابط جنسی

صحبت درباره اتفاقات در طول مقاربت، درد در هنگام رابطه جنسی، تغییرات هورمونی و .... است که علاقه و یا واکنش به رابطه جنسی را به جهت  دیگری برای بهبود شرایط تغییر می دهد.

• کنترل وزن

در مورد شاخص توده بدنی (BMI)، ورزش، چاقی، رژیم غذایی، جراحی و مشکلات بهداشتی و جسمی در ارتباط با اضافه وزن، اطلاعات بیشتری کسب کنید. جسم خود را همیشه در اولویت بررسی قرار دهید تا غافلگیر نشوید.

• مسائل مربوط به دوره قاعدگی شما

سندرم پیش از قاعدگی (PMS)، دوره های دردناک، دوره ی اول، خونریزی شدید یا دوره های نامنظم را با پزشک متخصص خود مورد بحث قرار دهید و تمام علائم و تاریخ ها را یادداشت کنید.

• مشاوره قبل از بارداری

اگر قصد دارید باردار شوید، ایده خوبی است که با پزشک متخصص زنان مشورت کنید. متخصص زنان و زایمان شما  با ارائه  برنامه های مختلف در زمینه مراقبت های بهداشتی، رژیم غذایی و شیوه زندگی، سابقه پزشکی و خانوادگی، داروهایی که مصرف می کنید و ... کمک خواهد کرد تا در بهترین زمان باردار شوید.

• موارد دیگر

کمک به علائم یائسگی، بی اختیاری ادرار، بارداری  و یا مشکلات روابط جنسی.

دکتر نازنین صفایی، جراح و متخصص زنان، لیزر و زیبایی در هر زمان آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشد.