نحوه مراقبت برای یک هفته، بعد از عمل جراحی زیبایی لابیاپلاستی زنان

یک هفته بعد از لابیاپلاستی دکتر صفایی جراح زیبایی زنان و بهترین متخصص زنان و زایمان

نحوه مراقبت برای یک هفته، بعد از عمل جراحی زیبایی لابیاپلاستی زنان

با عمل جراحی زیبایی "لابیاپلاستی" قسمت هایی از بدن شما بانوی عزیز برداشته شده و این عمل مراقبت هایی را لازم دارد تا در کمال آرامش نهایت بهبودی و نتیجه دلخواه حاصل شود. در هنگامی که لب های بیرونی را با لابیاپلاستی برداشته اید احساس راحتی و خرسندی خواهید داشت. دیگر لبهای داخلی واژن شما بیرون از لب های بیرونی واژن نیستند. اما این تنها آغاز است و شما با دانستن چگونگی مراقبت پس از عمل، بهبودی بدون ناراحتی و درد ، تجربه ای از زیبایی و رضایت را خواهید داشت. با ما همراه باشید در سایت دکتر نازنین صفایی، جراح و متخصص زنان، لیزر و زیبایی با مراقبت های لازم بعد از عمل لابیاپلاستی:

چند نکته قبل از عمل جراحی لابیاپلاستی:

قبل از انجام عمل جراحی خود برخی از لوازم مورد نیاز و مفید را با نظر پزشک و مشاور تهیه کنید.

ممکن است با نظر پزشک متخصص بخواهید قرصهایی چون آرنیک و بروملاین را قبل از عمل جراحی بخورید تا به کبودی و تورم بعداز عمل کمک کند. با شروع دوره مصرف یک هفته قبل از لابیاپلاستی شما احتمالا به سیستم بدنی خود واقف تر و آگاه تر میشوید پس در نتیجه تورم کمتری خواهید داشت و درد کمتری را تجربه خواهید کرد.

باید تلاش کنید زمانی عمل لابیاپلاستی را انجام دهید که امکان استراحت شما حتمی است شاید نیاز باشد چند روز از کار و یا از هر برنامه تمرینی که به صورت عادی داشتید دوری کنید.

حتما قبل از انجام عمل مسایل نظافتی و بهداشتی را رعایت کرده و موهای زائد بدن را پاک (شیو) کنید.

شما به مدت سه تا شش هفته نباید رابطه جنسی داشته باشید. البته هرعملی شرایط خاص فردی و جسمی را شامل می شود که قابل تغییر و تامل است. برش های انجام شده در لابیاپلاستی نیاز به زمان کافی برای بهبودی دارند در صورت عدم رعایت ریسک نتیجه عمل خود را بالا میبرید و یا در مواقعی حتی نیاز به جراحی بازسازی نیز پیدا می کنید.

روز اول:

اولین روز پس از جراحی، انتظار می رود که لگن های خود، داخلی و بیرونی که به عنوان labia minora و labia major شناخته شده هستند، به طور کامل متورم شوند حتی اگر در این منطقه برش و عملی انجام نشده باشد پوستی که روی کلیتوریس شما وجود دارد، حتی ممکن است دچار برآمدگی نیز باشد. پس از عمل به طور کامل انتظار نداریم که آنها "طبیعی" باشند. پس فریاد و اعتراض پس از عمل منطقی نیست. بافت پایین کاملا مطابق گذشته است، به این معنی که می تواند به طور قابل توجهی گسترش یابد. این علایم هشدار دهنده تورم است. ممکن هست تورم بیشتر نیز شود.

در روز اول، از یخ های فشرده ی جراحی استفاده کنید این روش به کاهش درد و تورم کمک خواهد کرد. برای جلوگیری از آسیب پوستی، از نگه داشتن و فشاردادن یخ سرد در منطقه بیش از 15 دقیقه در یک جا اجتناب کنید. با نظر پزشک زنان متخصص خود یک هفته قبل از عمل شما شروع به مصرف قرصهای آرنیکا و بروملین برای کمک به کبودی و تورم کنید. قرص های مسکن و ضد درد خود را پس از عمل جراحی نزد خود همراه داشته باشید. برای برخی افراد تنها قرص استامينوفن (تيلنول) را تجویزمي کنند در حاليکه ممکن است برخی افراد نیاز به داروی مسکنی کمي قوي تر داشته باشند: مانند نورو، ويکودين و... جراح شما ممکن است در حین عمل مارکائین، یک دارو با اثربخشی دارویی طولانی مدت را به داخل ناحیه پس از جراحی تزریق کرده باشد، که ممکن است پس از گذشت زمان احساس کنید که اثر آن از بین رفته است. پیش از این اتفاق بعضی از جراحان ممکن است یک پماد لیدوکائین تجویز کنند که می توانید در محل جراحی به برش های خود و جای بخیه و زخم اعمال و مصرف کنید تا درد را کم کند.

دیده شدن مقدار خفیف خون طبیعی است. ممکن است پس از ادرار کردن با آن مواجه شوید. با استفاده از یک بطری پر از آب که به صورت اسپری می باشد محل جراحی و برش را پس از ادرار تمیز کنید.

به توصیه برخی از جراحان زنان و زیبایی شما باید شروع به استفاده از پماد آنتی بیوتیک در منطقه کنید.

اصطحکاک لباس زیر با بدن و حرکات راه رفتن ممکن است باعث ناراحتی متوسط ​​یا شدید یا ایجاد درد در محل کند. به همین دلیل شما باید استراحت و فعالیت های روزانه کمتر ی را داشته باشید.

روز دوم:

روز دوم اساسا مانند روز اول است. ممكن است تورم بدتر باشد. اغلب تورم تا قبل از اینکه بهتر شود، کمی تشدید و بدتر می شود. نگران نباشید استفاده از بطری اسپری آب پس از ادرار کردن را ادامه دهید تا درد تسکین یابد. پس از گذشت بیش از 24 ساعت از عمل جراحی جراح زنان شما ممکن است به شما اجازه استفاده از حمام را نیز بدهد. شما همچنان داروهای ضد درد خود را مصرف و ادامه دهید و از پماد برای محل برش ها استفاده کنید.

انتظار نداشته باشید به صورت فوری و در طی زمان کوتاهی به حالت گذشته امکان فعالیت داشته باشید. شما هنوز تورم دارید در حقیقت، همانطور که شما حس می کنید با شروع به حرکت حتی در محدوده کمی، ممکن است متوجه افزایش تورم لب ها شوید. تورم نامتقارن می تواند طبیعی باشد. درد و یا ناراحتی هنوز طبیعی است. دیده شدن لک خون بر روی لباس زیر و یا پد بهداشتی، دستمال کاغذی، نیز طبیعی است. اگرنسبت به فشار لباس زیر حساسیت دارید، به هیچ وجه لباس زیر را نپوشید. داروهای ضد درد و دارو باید به عنوان مسکن با نظر جراح مورد استفاده قرار گیرد. بعد از استفاده از سرویس بهداشتی، منطقه را تمیز کنید. با مشاوره از پزشک خود در صورت احساس بیشتری از درد، گذاشتن بسته های یخ را ادامه دهید اینکار به کاهش تورم کمک می كند.

روز 3 تا 5 پس از عمل لابیاپلاستی:

در روزهای بعدی هم مطابق الگوی روزهای اول و دوم عملکرده و تدریجا وارد مراحل بهبود خواهید داشت. البته تورم وجود خواهد داشت و این امر نباید منجر به نگرانی شما شود.

روز 6 تا 7 پس از عمل لابیاپلاستی:

در این روزها شما شاهد کاهش تورم و کمی  علایم بهبود هستید، اما تقریبا  به طور کامل به حالت طبیعی باز نگشتید. درد دیگر باید از بین رفته باشد. داروهای ضد درد باید با نظر پزشک جراح به میزان توصیه شده مورد استفاده قرار گیرد. حتما بعد از استفاده از سرویس بهداشتی، منطقه را کامل شستشو و تمیز کنید. برخی ازافراد خارش در اطراف بخیه را تجربه می کنند که نشانه ترمیم پوست و بافت است و کاملا طبیعی است. حتما در این زمان یا در 1 تا 2 روز بعد، قرار ملاقات  و مراجعه به پزشک متخصص زنان خود را داشته باشید.

در طی هفته اول اگر شما درد غیر قابل تحمل، بوی بد، کف، خونریزی بیش از حد، تب و یا هر گونه نگرانی و مساله ی دیگر را داشتید، فوراً با جراح متخصص زنان خود تماس بگیرید.

دکتر نازنین صفایی، جراح و متخصص زنان، لیزر و زیبایی در هر زمان آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشد.

منبع : https://www.verywellhealth.com/what-to-expect-after-labiaplasty-week-1-2709835